FAQ

Faktura

✔ Hur få jag min faktura

Fakturan skickas i regel till den mejladress som du anger vid köptillfället och du hittar alltid din faktura genom att logga in här.

Retur

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket hos ombudet?

Ditt paket ligger kvar hos ombudet i 7 dagar, efter det skickas det tillbaka till oss som en ombudsretur.

Levereras ditt paket till ett ombud får du en avi om var det finns att hämta. Paketet ligger sedan kvar hos ombudet i 7 dagar. Du kan kostnadsfritt förlänga liggtiden med ytterligare 7 dagar i PostNords app.

Under tiden som ditt paket ligger hos ombudet får du, beroende på fraktalternativ, påminnelser via e-post, sms samt brevpost om att ditt paket finns att hämta.

Ombudsreturer debiteras med en expeditionsavgift på 149 SEK. Denna avgift innefattar kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering.

Om du returnerar hela beställningen, kommer du att återbetalas det belopp som du betalade vid köpet, exkl. fraktavgift och faktura expeditionsavgif(Om du väljer fakturabetalning)
Kontakta oss på kund@kidsland.se skicka beställningsnummer och namnet på varan du vill returnera, då kommer vi att skicka en returetikett (79kr) som du kan använda för att skicka tillbaka varan.
Att returnera med den förbetalda returfraktavin kostar 79 kr som sedan dras av från din återbetalning eller läggs på din faktura. Vill du så kan du på annat sätt själv ordna med retur till vår returadress Läs mer....
Alla produkter omfattas av köplagens regler om 24 månaders garanti. Garantin innebär att du som kund kan reklamera varan inom 24 månader efter köpet. Läs mer...
Vill du byta en vara, exempelvis till en annan storlek eller färg gör du det enkelt genom att returnera varan till oss och beställa en ny på Kidsland.se. Ange inga önskemål om byte i returpaketet, den önskade varan kan vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss. Med vår kostnadsfria leverans (gäller endast vid köp för minimumbeloppet 449 SEK) kan du få rätt storlek eller färg snabbast genom att lägga en ny beställning.
När vi fått in din retur kommer vi att kreditera ditt konto. Läs mer...

 

Beställa

Råkade du beställa fel eller har du ångrat dig? Ingen fara! Så länge vi inte börjat packa varorna kan du ändra dig. Kontakta oss på Kund@kidsland.se
När du har gjort din beställning får du ett bekräftelsemejl. På ditt ”användarkonto” kan du också se aktuell status för din beställning. När beställningen skickas ut får du ett mejl med besked om detta.
Vi använder oss av SSL-kryptering, vilket innebär att dina uppgifter krypteras och inte kan läsas av någon annan än oss. Trots detta är det viktigaste skyddet för dig ditt eget lösenord. Lämna aldrig ut det till andra!

 

Leverans

Vi samarbetar med PostNord för leverans av din beställning.
Alla paket skickas med PostNord, Om paketet inte får plats i postlådan kommer det att levereras till ditt närmaste postombud. Du kan spåra ditt paket med PostNords app.
Nu behöver du inte längre undra när paketet kommer fram eller vart det tagit vägen med Postnord app, Du får snabbt koll på var paketet befinner sig och när det väntas komma fram, ladda ner appen här.
Saknar du ditt paket? Kontakta oss genom att maila kund@kidsland.se
Leveranstiden är normalt 3-6 arbetsdagar inom Sverige. Alla varor finns på lager - så du kommer inte bli besviken. 
Leverans är gratis vid köp över 449 kr - I Sverige. Frakt kostar 49 kronor vid köp under 449 kr. Läs mer...
Vi har returfrakt avgift 79 kr. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.  Läs mer...
När paketet levererats och kan hämtas ut får du en bekräftelse via e-post. Om du angett telefonnummer i kassan får du även ett SMS med den information du behöver för att hämta upp ditt paket.
 

Betalning

På Kidsland.se har du möjlighet att betala dina varor mot Faktura och Kort. Läs mer
Så fort vi har kontrollerat din retur kommer pengarna för de returnerade varorna att återbetalas till dig.Har du använt kortbetalning som betalningssätt kommer pengarna för de returnerade varorna att återföras till ditt bankkonto. Om du har valt faktura som betalningssätt och väljer att returnera delar av din beställning betalar du helt enkelt in fakturans totalsumma minus summan av värdet för de produkter du valt att returnera. Vid en retur annulleras din faktura så fort du betalat in den eventuella mellanskillnaden och din retur har kontrollerats på vårt lager.

Om du returnerar hela beställningen, kommer du att återbetalas det belopp som du betalade vid köpet, exkl. fraktavgift och faktura expeditionsavgif(Om du väljer fakturabetalning)

Om du har en rabattkod kan du lösa in den i samband med att du väljer betalningssätt i kassan eller innan du bekräftar din beställning. Skriv in koden i fältet "Rabattkod" Kom ihåg att lösa in din rabattkod innan du slutför din beställning. Rabattkoder har en begränsad giltighetstid och du kan endast använda en rabattkod per beställning. De flesta rabattkoder kan också endast användas en gång och är därefter ogiltiga. Rabattkoder kan vara knutna till speciella märken, kategorier eller kampanjer. Rabattkoderna kan även ha ett lägsta beställningsvärde, villkoren för respektive rabattkod finns på kupongen eller i mejlet.